Over-Betuwe Lingewaard

Korte excursie naar Vlindertuin ‘De Zindering’ in Tiel

Zaterdag 29 juni van 10 tot 12 uur, Huf van Burenstraat, 4001 NG Tiel.

Vlindertuin de Zindering is op verschillende manieren een vrolijk makend project. De door Edwin Barendrecht ontworpen openbare tuin middenin het centrum van Tiel is door 100 vrijwilligers, medewerkers van de gemeente en allerlei Tielse bedrijven aangelegd en wordt ook door vrijwilligers onderhouden. Het is een heerlijke wandeltuin met als doel om de biodiversiteit in het centrum van Tiel te vergroten. Edwin Barendrecht heeft in zijn ontwerp planten zo bij elkaar geplaatst dat er in elk seizoen mooie combinaties en contrasten in vorm en kleur van blad en (ook uitgebloeide) bloemen te zien zijn.

We worden ontvangen door Edwin Barendrecht die ons een rondleiding zal geven door de tuin. Hij zal zijn visie op het ontwerp delen, gericht op het verbeteren van de leefomgeving in dit deel van de stad.

We worden om 10.00 uur ontvangen bij het rode bakstenen gebouw midden in de tuin met koffie of thee en iets lekkers. Na de rondleiding door Edwin Barendracht kunnen we zelf heerlijk ronddwalen.

De kosten van deze excursie zijn €4,- voor leden van Groei & Bloei, niet-leden betalen €7,50. Dit bedrag vooraf overmaken op rek.nr. IBAN NL24 RABO 0152702067 t.n.v. KMTP Overbetuwe, onder vermelding van excursie Zindering.

Graag aanmelden voor 21 juni 2024, er kunnen max 25 personen deelnemen dus reageer snel, via genb.lingewaard.overbetuwe@gmail.com

Voor dringende vragen kunt u terecht bij Ineke Brunekreeft 06-30775608.

Deze excursie is met eigen vervoer, carpoolen is eventueel wel mogelijk, overleg met Ineke Brunekreeft.

Parkeren kan in de P-GARAGE Westluidense Poort. Twee van de bovenste drie uitgangen komen in de vlindertuin uit, de derde uitgang komt uit in het ernaast gelegen cultuurgebouw Zinder.